l’economia

Vaig visitar mines de diamants al lloc més ric per extreure-les a Sibèria

Taula de continguts:

Vídeo: Learn English through English Story | A stranger in a Village 2024, Juliol

Anonim

El 2018, Rússia va extreure més de 43 milions de quirats de diamants, el que suposa gairebé el 30% de la producció mundial. Com a comparació: el segon productor més gran (Botswana) va produir 24, 3 milions de quirats.

ALROSA és la companyia minera de diamants més gran del món; només el 2018 va produir 36, 7 milions de quirats. L’organització posseeix 12 mines a Sibèria llunyanes i poc poblades, la majoria situades a la República de Sakha (Yakutia). Aquesta regió és cinc vegades més gran que França, però només té un milió d’habitants. La majoria dels 35.000 empleats d’ALROSA resideixen de forma permanent en aquesta zona del país.

Vaig decidir visitar una de les mines de diamants durant un viatge a Rússia, per això vaig haver de passar 3 dies a Yakutia. El meu objectiu era visitar la pedrera de Botuobinsky, que va aportar 1, 4 milions de quirats de diamants rugosos el 2018.

Anar als tresors

Mirny és una ciutat amb una població de només 40.000 habitants. Aquí es troba la seu de la major empresa minera de diamants ALROSA. 10 de les 12 mines d’aquesta organització es troben a Yakutia. Per arribar a la parada final del meu viatge, necessitava volar una mica de distància en un vol noliejat des de la ciutat de Mirny.

No cal llençar l’antiga jersei: farà roba d’abric per al gos

Vaig trobar una creu d’altra persona a la carretera: un amic va cridar - llençar-la, però vaig actuar diferent

Resta esperar una mica: la sèrie "Friends" rebrà la seqüenciada tan esperada

L’avió en què vam fer el nostre viatge tenia 27 seients, el model An-38-100. Aquest transport és propietat d’ALROSA, a més hi ha avions que operen vols a tota Yakutia, així com a ciutats com Moscou, Sant Petersburg, Sochi i Novosibirsk.

Vaig ser un dels últims a pujar a un avió i vaig ocupar el darrer espai lliure restant amb l’esquena en el sentit del viatge, a la dreta que hi havia darrere de la cabina. No hi havia cap lloc especial per a les maletes i la gent llançava les maletes a una pila a la part posterior de l’aeronau, havien de seure a qualsevol lloc. La part del darrere de la meva cadira estava disposada a la paret de l'habitacle i tot el camí vaig volar amb l'esquena recta, que era incòmoda i esgotadora. Però vaig tenir una vista fantàstica de tots els que es dirigien a un canvi o per altres qüestions a la mina.

La veterinària d’Austràlia, Catherine Apuli, va fabricar pròtesis d’ala de lloro Wei Wei

10 fotos antigues d'un jove soldat Elvis Presley (1958)

Per obtenir noves habilitats: com augmentar la vostra professionalitat en el lloc de treball

És interessant que alguns miners que viuen a prop de la mina hi vagin cada dia amb autobús, i els que treballen en zones més remotes han de volar per treballar amb avió. El benefici d'aquest inconvenient ha de suportar només dues setmanes, és a dir, el canvi d'un miner al mes. Després de 2 setmanes de vacances.

A més de treballadors, el nostre grup va incloure cinc periodistes més i 2 guies d’ALROSA. A través del vidre brut d’un avió, em veia sobrevolar boscos, carreteres de terra, rius i llacs. La primera vegada que vaig volar en un avió tan petit, el vaig poder escoltar en veu alta, guanyant altitud.

Arribada a enlloc

Una hora més tard, vam desembarcar en aquell lloc, que es pot anomenar amb seguretat el mig del món. Només hi havia molts arbres al voltant i res més. Fins i tot l’aire aquí era més fred que a Mirny. El grup va passar per l’aeroport més petit que he vist mai. Semblava una caseta blanca. Tot va passar tan ràpidament que amb prou feines vaig tenir temps de notar un petit detector de metalls i una petita zona d’espera en què la televisió s’amagava modestament. El vam passar pel costat oposat, on ja ens esperava un autobús. Es troba a 10 minuts amb cotxe de l’aeroport fins a la nostra següent parada: l’edifici administratiu d’ALROSA, no gaire lluny de la mina.

Els científics han trobat bacteris que poden descomposar restes industrials

On allotjar-se a Zermatt: el millor hotel per a unes vacances de luxe

La intel·ligència artificial identifica nous antibiòtics

L’edifici administratiu està equipat perquè els miners puguin dinar allà i canviar-se en roba neta. Ens van donar diversos uniformes miners. Segons les normes, hauríem de portar jaquetes i barrets durs abans d’entrar a la mina. També, segons els empleats de la companyia, la roba exterior protegeix contra els mosquits i altres insectes que xuclen la sang que terroritzen la regió durant els mesos d’estiu.

De camí cap a la mina

Vam escoltar un briefing de seguretat de cinc minuts, li vam instruir a obeir l’empleat de l’empresa que l’acompanyava, no posar-se sota els peus dels miners i mantenir-se lluny de les zones d’emmagatzematge d’explosius i cilindres d’oxigen.

Després ens van col·locar en un enorme camió taronja, que suposadament ens va portar al nostre lloc. Feia molta calor muntar-hi i tremolava terriblement tot el camí. Afortunadament, el nostre viatge va trigar només 10 minuts.

Primer, ens van portar a la coberta d’observació, des d’on es va obrir una vista del fossat de la mina de Botuobinsky. Va baixar en espiral uns 130 metres i va estar uns 3, 5 quilòmetres en el seu punt més ampli. Aquesta mina ha estat en funcionament des de fa uns 5 anys i es va crear amb l’ajut d’explosius, que la van salvar del sòl buit de la part superior. Després es van utilitzar excavadores i camions per treure el sòl i el mineral de kimberlita, que conté diamants. La mina de Botuobinsky continuarà aprofundint encara més, està previst que funcioni durant uns 15 anys més. Després que la pedrera estigui totalment processada, ALROSA la convertirà en una mina subterrània i continuarà treballant a les entranyes. Va tardar el camió 40 minuts en fer el viatge al fons de la mina i remuntar.

Magdalenes de xocolata elaborades amb ingredients senzills. Es necessita 10 minuts per coure

Els científics han trobat que la falta de son fa que una persona mengi més del que és habitual

El convidat va venir al casament amb un vestit blanc: la núvia no es va emportar, però va donar una nota

Alguns dels camions transporten sòl buit a la superfície i el descarreguen a prop, mentre que d’altres en aquell moment porten mineral de kimberlita a la planta per a l’enriquiment (es tracta del procés de separació de pedres precioses no tractades d’altres minerals i sòl). S’excava aproximadament cinc vegades més terres que el mineral, de manera que s’ha de llençar la major part. Els camions són capaços de transportar més de 90 tones de sòl o mineral en una sola carrera.

Treballar al camp

Vaig tenir sort, vaig aconseguir saltar a un dels camions, pujar al costat d’un dels miners d’ALROSA. El conductor és un dels 47 miners que treballen a la mina tot el dia. Alguns treballen en un torn de dues setmanes durant 11 hores al dia, d’altres, de nit. No vaig poder considerar la resta de conductors, però el meu company va explicar que només es contractaven homes. Els conductors femenins condueixen camions de passatgers per a treballadors. Però diverses dones ja han començat a formar-se en màquines de transport de minerals. Després de mi, es van acostar per mirar l’excavadora, que va tirar la terra i el mineral al compartiment de la càrrega.

Es visiten al voltant de 30 tones de càrrega en un cub d’excavadora, es col·loquen 3 cubetes completes en un camió. Durant la jornada s’extreuen aproximadament 60.000 tones de sòl i mineral de la mina Botuobinsk.

Els veïns

Botuobinskaya no és l'única mina del districte. Es troba a poca distància amb cotxe en cotxe de l’hotel, el cel obert de Nyurba, amb una profunditat d’uns 360 metres. Per la seva profunditat, semblava molt impressionant. Però la perspectiva de conduir per les seves carreteres estretes era una mica espantosa, així que vaig decidir mirar el camp des del costat.

Al final del recorregut pel dipòsit de diamants, vam poder aprofundir en alguns tipus de mineral de kimberlita, roques ígnies que poden contenir diamants. Malauradament no es van trobar diamants en el meu graó de mineral.