medi ambient

Com arribar a Ai-Petri des de Yalta - descripció, característiques i recomanacions

Taula de continguts:

Anonim

Impressionant bellesa de l’amfiteatre de les muntanyes va envoltar la ciutat de Big Yalta, a Crimea.

Les afilades dents blanques d’Ai-Petri, els principals cims del massís d’Ai-Petrinsky, són familiars de les pel·lícules estimades des de la infància i són un dels famosos llocs de visita de Crimea.

Si és possible, val la pena visitar Ai-Petri per tal d’explorar els voltants des d’una alçada de 1234 m. Com arribar a Ai-Petri des de Yalta, aquest article us dirà.

Nom de muntanya

La famosa muntanya de Crimea va obtenir el seu nom a causa del temple bizantí, que els antics grecs van erigir a la seva part superior i va dedicar a Sant Pere. El temple Ai-Petri va existir fins al segle XV.

Llegenda de muntanya

Quina muntanya farà sense la tràgica llegenda de l’amor ?! Ai-Petri no és una excepció. Al folklore local hi ha una història sobre com antigament un noi i una noia es van enamorar, però els seus pares els van prohibir fins i tot somiar amb un casament. Els amants van decidir suïcidar-se i van escalar una alta muntanya. El noi va saltar primer, i la noia va cridar: “Ai, Pere!”, Però tenia por de saltar, va tornar a casa i va estar infeliç tota la vida.

Una mica de geografia

En el passat, l’escull corall oceànic, Ai-Petri, gràcies als processos tectònics, es va elevar fins a 1234 m d’alçada.

La serralada s’estén durant 25 km d’oest a est, protegint Yalta dels vents i del mal temps. La superfície total de Yaila (com s’anomenen muntanyes de taula de Crimea) és de 300 metres quadrats. km, la major part és una reserva forestal de muntanya.

Fites a Ai-Petri a l’hivern i l’estiu

Si sabeu arribar a Ai-Petri des de Yalta, val la pena fer-ho tant a l’hivern com a l’estiu: la muntanya mereix l’atenció.

A l’estiu, és una meravellosa terrassa d’observació on es poden fer fotos úniques. La superfície de l'altiplà està coberta de pintorescs i boscos pintorescos i verds, que fan que sigui agradable caminar en un dia calorós.

Un dels passatemps preferits dels estiuejants és un passeig pels ponts d’adrenalina que queden suspesos des de l’altiplà principal d’Ai-Petri fins a les balmes calcàries blanques de la part superior. Quatre dents estan separades de l’altiplà per una gran escletxa de diverses desenes de metres d’amplada, la profunditat de la fessura supera els mil metres. Caminar pel pont penjant deixa una experiència inoblidable.

En època càlida, és interessant passejar per l'altiplà fins a les coves, hi ha uns 300 d'ells a Ai-Petri, el més famós i equipat és Trekhglazka, on la neu no es fon ni a l'estiu. Una aventura inoblidable serà una caminada a les roques de Taraktash, on el camí porta des de la cascada de Wuchang-Su.

A l’hivern, la gent ve a l’altiplà d’Ai-Petri per anar a esquiar, motos de neu, snowboard. La densa cobertura de neu apareix a Ai-Petri al desembre i es troba fins al març. Les pistes d'esquí estan equipades per esquiar a la suau cara nord de l'altiplà, la seva longitud és de 120-1030 m. Els remuntadors estan oberts de 10 a 15 hores.

Què tenir en compte a l’hora de visitar

Si voleu conquerir un dels cims de Crimea, us heu de prendre seriosament:

1. Recollir sabates. No és adequat bufetades, talons, sola relliscosa.

2. Sempre fa vent a la muntanya, és millor agafar un paravent o una jaqueta.

3. Ai-Petri és molt més fresc que a Yalta, així que cal escalfar-se. Fins i tot a l’estiu, la temperatura rarament puja per sobre dels + 15-18 ° C. A l’hivern, l’altiplà està cobert de neu, la temperatura de l’aire baixa fins a -20 ºC.

4. A l’hivern, cal portar calçat de recanvi - normalment hi ha molta neu a l’altiplà, les cames es mullen ràpidament.

5. Quan feu fotos, val la pena recordar-vos sobre la vostra seguretat i no apropar-vos a la vora mateixa, des d’on una forta ratxa pot enderrocar els amants del selfie. A més, la roca és relliscosa.

6. Els dies festius i caps de setmana, es formen grans cues a l'estació inferior.

7. Una visita a Ai-Petri és bastant cara, però a la part superior no hi ha caixers.

Qui no ha estat a Ai-Petri - no ha vist Yalta!

Des de la part superior de la carena Ai-Petrinsky, s’obre una vista increïble de la Big Yalta: es pot veure l’edifici blanc de neu del niu de l’oreneta, el cap Ai-Todor, roques i boscos. A 130 km de la distància podeu mirar la superfície del mar amb vaixells i vaixells a motor.

Arribar al pic Ai-Petrinskaya és molt més fàcil que a qualsevol altra muntanya de Crimea.

Arribant a Yalta, com arribar a Ai-Petri pel teu compte? Podeu seleccionar diverses opcions:

• caminar per camins forestals;

• en telefèric a la cabina del telefèric;

• per carretera.

Senderisme

Sortir d’un viatge, cal entendre que pujar a una muntanya de 1234 m d’alçada no és un simple passeig pel parc, sinó que requereix un entrenament físic i un equipament adequat. A la muntanya Ai-Petri, com arribar des de Yalta, els aficionats al senderisme saben qui va anar a l'altiplà del camí. Cada un té el seu propi nom:

• Miskhor;

• Taraktashskaya;

• Botkin;

• Coreà.

L’excursionisme dura de 2 a 7 hores. Cal destacar que no hi ha botigues a la reserva forestal de muntanya, de manera que cal portar aigua i menjar amb vosaltres. Una altra dificultat que atrau els viatgers és la manca de marcatge clar de la pista.

Si realment voleu caminar fins a Ai-Petri (Crimea), com arribar des de Yalta fins als peus? Hi ha diverses opcions:

• Podeu agafar l’autobús número 30 des de l’estació d’autobusos fins a la parada de Vodopad i pujar als senders de Botkin o Taraktash;

• al llarg de la carretera de la costa sud als autobusos núm. 107, 128, 142 fins a la bifurcació, a prop de Koreiz, per pujar a la pista de Koreiz;

• amb els autobusos núm. 107, 128, 142 fins a la bifurcació de Miskhor.

Ciclisme

Els aficionats al ciclisme també gaudiran de visitar Ai-Petri. Hi ha un petit truc: és millor pujar al telefèric i baixar pel vostre compte.

A més, podeu anar amb bicicleta des d'Ai-Petri no cap a Yalta, sinó en direcció al Gran Canó i conduir fins a Bakhchisarai per belles carreteres de muntanya.

Precaució: carretera de muntanya! A la part superior en cotxe

Podeu conduir amb cotxe fins al pic d'Ai-Petri des de Bakhchisaray i Yalta. La carretera de Bakhchisaray està en mal estat, a l’hivern la carretera sovint està bloquejada per la neu, i cal esperar fins que es desprengui. La conducció és possible només amb cotxe de tracció integral.

Com arribar des de Yalta a Ai-Petri?

• Anem per la carretera sud-costanera que uneix Yalta i Sebastopol, abans de girar a Vinogradnoye i girar a la dreta seguint el cartell. A Vinogradnoy, per cert, hi ha un teatre d’animals de mar, i a l’estiu els dofins, balenes, foques, foques i morses actuen a la intempèrie.

• A través de Vinogradnoe avançar per la serpentina de muntanya.

• La distància entre Yalta i Ai-Petri serà de 30 km. El camí trigarà aproximadament una hora.

La serpentina estreta de muntanya és força perillosa i requereix una major atenció del conductor. Hi ha gairebé 300 voltes a la carretera Yalta-Ai-Petri, moltes de les quals estan tancades.

Si aneu a la part superior de la targeta de visita de Crimea, podeu fer diverses parades:

• a prop de la cascada de Wuchang-Su: una cascada amb el bonic nom "aigua voladora" cau des d'una alçada de gairebé 100 m;

• a prop del Drunk Grove, on els arbres creixen en un angle;

• al costat del llac de muntanya Karagol;

• al cobert d'observació "Silver Arbor".

Si teniu por de pujar el cotxe vosaltres mateixos, podeu arribar a l'estació de telecabina inferior d'Ai-Petri (Yalta). Com arribar fins en cotxe:

• sortir de Yalta a la carretera de la costa sud cap a Sebastopol;

• conduir-hi durant 14-15 km;

• gireu a l'esquerra a la bifurcació, a prop del gran cartell de formigó "Sebastopol - Yalta";

• baixem per la carretera SO-11806, sinuosa serpentina, a uns 5 km més.

En un petit aparcament, es pot deixar el cotxe.

Telefèric

No hi ha cap opció més senzilla o còmoda de com arribar a Ai-Petri des de Yalta en telefèric. Aquest edifici únic d’enginyeria, construït el 1967, en si mateix és un atractiu interessant:

• El telefèric de Yalta és el més llarg d’Europa, la seva longitud és de gairebé 3.000 metres.

• La construcció es va crear sobre una base no suportada: una superfície de 1670 m no té suports.

• a prop de la muntanya, l'angle d'elevació de la cabina és gairebé 50 °.

Quatre cabines àmplies, en les quals fins i tot es poden transportar bicicletes, estan dissenyades per a 30 persones cadascuna. Es mouen segons el principi del pèndol, els uns cap als altres.

El telefèric consta de 3 estacions:

• més baix a Miskhor;

• mitjana a Sosnovy Bor;

• superior - a l'altiplà d'Ai-Petri.

A l'estació central es fa un canvi, es comproven els bitllets. El viatge complet dura aproximadament 17 minuts.

El telefèric funciona set dies a la setmana en el mode:

• d’11:00 a 15:00 - pujada;

• de 11:00 a 16:00 - baixada.

El 2017, les entrades costen 400 rubles. adult, 250 rubles. nen a partir de 6 anys.